تغییر شگرد مجرمان سایبری در ایام محرم و صفر

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با اشاره به شروع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع)، گفت: مجرمان سایبری با هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند و هر بار موضوع و عنوان ی خودرا تغییر می‌دهند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در زمان مناسب‌های مذهبی مجرمین با سوءاستفاده از احساسات هموطنان اقدام به ی می‌نمایند و از روش‌هایی همچون جمع‌آوری نذری و خیریه، تور و کاروان‌های مذهبی، طراحی نرم‌افزارهای جعلی و ارسال پیامک برنده شدن در برنامه های ویژه محرم رادیو و تلویزیونی استفاده می‌ کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان با طراحی و انتشار آگهی‌هایی با عنوان تور و کاروان برای اماکن زیارتی مانند مشهد مقدس، کربلا، قم و . و وعده بلیط‌های رفت و برگشت، محل اقامت مناسب و نزدیک به حرم و وعده‌های غذایی کامل در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی کاربران را فریب می‌دهند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: باید توجه داشت که این مطالب صرفاً جنبه تبلیغ داشته و تضمینی برای کاربران وجود ندارد تا اطلاعات وارد شده آنها در امان باشد زیرا کانال‌ها تلگرامی و پیج‌هایی اینستاگرامی در قبال دریافت وجه اقدام به قرار دادن تبلیغ نموده و هیچگونه نظارتی بر صحت آن ندارند بنابراین نباید به این نوع آگهی‌ها توجه و اطمینان کرد.

این مقام مسئول به شهروندان توصیه کرد: برای هرگونه پرداخت نذر و دانلود برنامه‌های مذهبی به سایت‌های معتبر رجوع و برای تور و کاروان زیارتی به شرکت‌های دارای مجور مراجعه نمایید زیرا برخی از مجرمان سایبری با توجه به کمبود زمان و در نهایت دقت پایین هموطنان اقدام به راه‌اندازی سایت‌های جعلی موسوم به سایت‌های فیشینگ می‌کنند و به دنبال سرقت اطلاعات مهم کاربران می‌باشند و در نهایت از حساب‌ها بانکی کاربران برداشت غیر مجاز انجام می‌دهند.

سرهنگ کریمی در ادامه گفت: در زمان پرداخت وجه باید به وجود https در ابتدا و shaparak,ir  در انتهای آدرس درگاه پرداختی دقت لازم را به عمل آورد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد : از هموطنان عزیز درخواست داریم به هیچ وجه مدارک هویتی خود از جمله پاسپورت، کارت ملی و شناسنامه را از طریق اینترنت برای افرادی که نمی شناسند ارسال نکنند شایان ذکر است کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.


نرم افزار کده پلیس ,کاربران ,سایبری ,مجرمان ,سایت‌های ,هموطنان ,مجرمان سایبری ,استان کرمانشاه ,هموطنان اقدام ,فضای مجازی ,رییس پلیس ,شگرد مجرمان سایبری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

webino فروش اسکنر تصویری شعر های جدید دانلود کلیپ جدید MRD Tools آموزش ساخت بازی و کسب درآمد فروشگاه اینترنتی خزرمارکت